CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Current Status

- Tak payah susah2 carik nuffnang. Aku memang tak letak kat blog ni hehe.

- Sorry sebab lately ni aku takleh nak BW kat blog2 korg sebab duk prepare untuk posting. Mintak maaf banyak2 ye, Tapi aku appreciate korg yang sudi baca & komen entry aku :)
.

Tuesday 27 September 2011

Bila Budak Umur 8 Tahun Main Facebook...

Assalamualaikum Warahmatullah..


Untuk entry kali ni, aku just nak share cite tentang kazen aku yang berumur 8 tahun yang dah ada akaun fb sendiri. Hebat tak hebat? Advance betul bebudak zaman sekarang nih. Dan memandangkan entry aku before2 ni semuanya banyak ayat dan panjang2 le pulak tuh, so aku simplekan entry aku ni dengan satu gambar yang aku akan tepek kat bawah.


Keterangan watak :
- Ain : budak umur 8 tahun
- Farah & Hanim : Kakak Ain
- Wani & Ra : Kazen Ain

- GAMBAR (sila imagine) : SATU FAMILY DEPAN RUMAH WAKTU RAYA PERTAMA, DIMANA SEMUA FAMILY MEMBER BERPAKAIAN MENGIKUT WARNA FEVERET MASING2. TAK ADA TEMA WARNA DAN SATU FAMILY TAK SEDONDON.

Komen2 bawah gambar :


Actually panjang je lagi komen2 kat atas ni. Aku cuma amik part yang aku rasa funny je. Aku taktaula korg macam mana, tapi bila aku tengok je balik komen2 atas ni memang aku bantai gelak sorg2 la. Hahahaha.


Korang ada ahli keluarga yang budak2 je lagi tapi dah ada akaun fb? Try usha fb die. Mesti ada banyak benda2 yang boleh buat korg gelak. Yela, budak yang patut belajar membaca & menulis lagi, dah pandai2 nak main fb. Patutnya budak2 macamni gunakan masa berfb tu untuk study dan buat kerja sekolah. Ye dok?


Oklah, sekian entry kali ni. Thanx la korg sudi baca. Aku nak sambung gelak lagi. Keh3.

35 comments:

::melur::

agak la lawak.. :)kem salam kat budak ain tu ea

kusyi

haha..apekah?? HAHA...kesian budak tu.. haha..agak kejam..

DRC

eh,,, nice kan bunyi budak2 kecik ni bila berFB...hahahaha

Mr. Asada

tinggi woo bahasa ain ni guna..

mendakwa. sedondol. para pengkaji bahasa patut mengkaji penggunaan ayat yang diguna pakai si ain nih. hahaha..

izzahdegreat

hahaa lwk2, ain aje yg phm ape die nk smpaikn, yela adik kite pon suh buatkn die fb, haha sah2 la x dilayan utk elak perkara di ats trjadi

Miss A

fatiha : lawak kan?kan? haha akan disampaikan, InsyaAllah :D

kusyi : hahaha pelik2 je dia tulis. sape suruh kecik2 nk main fb kan? keh2

Drceria : kecik2 nak ada fb, pastu benda pelik2 yg diorg ni pi tulis.. ahaha

asada : ahaha kembang kempis la ain tu bila dengar pujian ko nih. eh tapi aku rasa dia ni mcm perosak bahasa je :P

izzah : ha jgn bagi budak2 kecik main fb. kite2 ni xpe, sbb dh besar. xde jd mcm kat ats ni :P

budakijaupendek

ada.
tp takpel la lg.
kalau tgok fb budak sekolah menengah ?
geli nk bca status.
maki hamun dh biasa pun bca.
fb budak-budak tkpe,
lawak bca. hehe

Unknown

budak2 zaman sekarang dah maju..comel gak ape..haha

hani

lawak kot si ain tu, tp comel lah.haha... ank murid aku ramai gak yg ada fb. bebudak lg, djh 1 dh sibuk srh approve..

Jue Nara

oloh comeynyer.. biasanye bdk2 umur gini akan guna bahasa baku, bahasa poyo sket.. cane sy tau, sbb ramai anak sedara yg kenit2 dh ade fb.. :D

Anonymous

perghh tabik seyh budak2 ni, kim salam kat dorang

♥♥ Mawarku Ain ♥♥

hehe. skrg budak2 semua da ade FB kan. HUHU.

radsmil

nice entri :)... budak2 kang mmg da advance,,,

kpah k-poh Sharifahnor

ANAK KPAH DARJAH 6..MAIN PESBUK TAHAP DAH KETAGIH.KOREA PUNYA PASAL LAH NI...K-POH..EHHH K-POP !!!

Puan Kutu

setujulah dengan kakak ain tu.ko pegi belajar dulu br fb la budak kecik!

Miss A

budakijau : haah kan. lg best baca komen2 gini drpd komen yg sikit2 nk emo sikit2 nk gedik kn2?

biqa : tula kan budak2 skrg.. nsib baik comey je hehe

hani : peh darjah satu dh ada? mesti dorg pun bnyk typo time komen kan cikgu? keh2

jue : haha part bahasa baku tu setuju. dorg xblaja lagi shortform2 nih hehe

miratun : haha insyaAllah akn dismpaikan :)

mawarku ain : kan2? eh nama ko pun ada ain la. hehe.

radsmil : haha tengs. kalau skrg dh advance dh beso kang cmne la...

kpah : ketagih tu.. dasat2. kalau ketagih study kan bagus :p

puan kutu : hahaha tula kan. org suruh bukak buku dia study muka buku :p

Cik Cici Eryna

bahahahahha . kesian lha budak too kne buli . tape ain . kak cici menyokong mu . bahahhahahaXDXDXD

IzyanWasli

amboi. ni kena check ni. murid2 kelas aku main fb ke tak. malunyaa. haha. adess -__-'

ctk

hehehe...memang lawak . arap2 dorg xtertagih plak..lau kecik2 da maen fb, sush nti lau ketagih..hehehe

afzalsukasuki

kahkahkah harapan tipis BM UPSR kena repeat balik.kahkahkah

Pendamba Mawar

bantai gelak plak..bukn nya nk btul kn..hahaha..byk mkn dodol tu

Miss A

yumici : kalau ain baca ni mesti die brsyukur ada gak yg mnyokong die keh3

izyan : hahaha cek cepat. kalau ada suruh dorg deactivate je trus. fokus kat study heheh

ctk : tula kan.. kite yg besar ni pun leh ketagih apetah lagi bebudak..

afzal : haha aku harap by darjah 6 die dh terer bm keh2

pndamba mawar : haha sbb dh lawak sgt mmpu gelak je la.. mood raya lagi budak tu :p

Renjer Sungai

budak2 sekarang cepat je faham bap2 it ni :)

LiLy @ MaMaQiStInA

hehe..budak2 skrg smakin advance..kecik2 dh ada FB.. ^_^

milo

hahhaha..adoiii budak2 kna ambik lesen dlu nih.xpast xpast..bek g buat keje sekolah lg bagus :P

Aien Not Alien

hahahaha...sendodol memang lawak..

adehhh..adik2 baru je mintak nak FB..

Anonymous

haha . serious lawak . mendakwa ??? haha

ahmad faiz

kecik2 ganah doh... haha

Miss A

renjer : budak2 skrg ni laju je main fb. suruh study malas sesangat.

lily : tula. kecik2 pandai main fb. dh besar kang tak tau la main ape pulak. hoho.

milo : haha patut fb ni kena tapis budak2 yg baru buat akaun.. tak pas ujian remove akaun.. haha

aien : aku emmang gelak gile bile baca sendodol tu. tambah pulak mendakwa kat bawah, lagi bantai gelak. hahahaha

Cik semut : kan kan? tetibe mendakwa. takde kena mengena langsung. haha

faiz : ko tak tengok lg komen2 bwh yg aku tak letak. ain dah marah sebab kena gelak bramai2 keh2

Sha

hahah..tak pasal2 kua ayat mendakwa apehal?/ nak dakwa sape?..ahaha..ain ain..

kunci locker

errkkk....apa yg dakwa???errkkk...hahaha

aiEz

hahaha,serius sengih baca ayt2 tu,lawak jer..hehe

ameir

ok r tu,,kasi can r...dr kite bace bhs rempit...'kitew dah mam,awk dah mam??'...'sayew sajew jeww'..eee tergeliat jugak la lidah nk bace kan??

ataicha

nampak cam lawak.. tapi actually dah mmg realiti.. mmg dah terlalu ramai dah kanak2 yang berumur bawah 12 ada akaun facebook..

cuma minds diaorang kebanyak nak cari kawan-kawan baru atau pun nak main games je...

kalau yang berusia cam ataicha.. nak cari kawan2 lama.. yang baru pun ada gak.. :p

Miss A

sha : tau xpe. part mendakwa tu memang serius aku gelak gila kut hahaha.

kunci locker : kan kan? xde kena mengena langung haha :P

aiez : ko sengih je, aku dah gelak tahap gaban dah haha.

ameir : haha setuju2. nasib baik dak ni xblaja bhs rempit lagi. kalau die stat pakai memang aku remove la, hehe.

ataicha : tula, budak2 kan, otak tau nak main je. tapi bagus gak, dorg tak reti stalk2 ngorat2 nih hehe.